Realisatie droomwerktuin bij dagbesteding Groenbedrijf Milsbeek

Start De Droomtuin bij dagbesteding Groenbedrijf Milsbeek.
Milsbeek, 4 en 5 maart 2021.

Geachte Stichting Samenleven,

Hierbij een compilatie van deze week waarin eindelijk werd gestart met ons fantastische project. Een “Droomtuin” aanleggen voor onze ouder wordende en belevingsgerichte cliënten.

Op donderdag vroeg in de morgen kwam de Fa. Leenders met zwaar geschut aan om de eerste werkzaamheden aan onze Droomtuin te verrichten. Het terras en het pad er naar toe werd als eerste uitgegraven.

Vervolgens werd geel zand gestort voor ons terras en looppad. Dit zand is gesponsord door de Fa. Teunissen uit Heijen.

Vrijdag was het de beurt aan de bestraters. Zij hebben alles netjes gelegd en alvast de poeren in het terras verwerkt waar straks het afdak op kan worden gemonteerd. De tweedehands bestrating hebben wij vanwege de hoge kosten gelukkig gratis kunnen regelen via een collega.

Heel fijn dat de Fa. Leenders voor ons ook de rest van de tuin heeft genivelleerd zodat wij straks makkelijker het gras kunnen inzaaien. Dit was niet de afspraak en dus ontzettend fijn dat ze ons daarmee hebben gematst. Dit was, op dag twee, het eindresultaat. We zijn erg blij met de vorderingen zover.

Nu is het aan ons om de borders te realiseren. Onze cliënten helpen naar hartenlust mee en zijn dag na dag trotser op zichzelf en op het resultaat. De stapelstenen voor de borders hebben wij gemaakt door, wederom gratis verkregen tegels, doormidden te breken. De borders worden gevuld met het zand wat onder het terras uit kwam. Prachtig werk voor onze cliënten.

Het verder inrichten van de tuin gaat beginnen. We hebben een oude pergola verplaatst en opgeknapt hier zetten wij een oude druivenstok tegenaan die wij hebben overgeplaatst vanuit onze kas. Nu maar hopen dat hij wil aanslaan.

Na wat vogelzaad in het voederhuisje te hebben gedaan was een roodborstje er als de kippen bij. Leuk voor de cliënten die hieraan hebben meegeholpen.

We gaan de tuin vanaf nu klaar maken om de vaste planten erin te zetten en de bloembollen te poten. Ook gaan we bij een kweker lobbyen voor wat kleurrijke eenjarige plantjes/bloemetjes. Het gazon wordt voorbereid om, het gesponsorde, graszaad in te zaaien. We denken dit binnen 3 weken te kunnen inzaaien.

Dit was het voor nu. Ik hoop u snel weer meer te kunnen laten zien van de vorderingen.