WinterZonFestival 2022 (dankbetuiging)

Nadat we het  van maart hebben moeten uitstellen vanwege Corona, kon het dan op 18 september toch van start gaan.

In totaal waren er 616 entreekaarten besteld. Het animo, onder de meer dan 100 vrijwilligers, was onveranderd groot om van deze dag tot een succes te maken. Ook mensen, uit de doelgroep, waren betrokken bij de voorbereidende werkzaamheden. Daardoor verliep de het evenement als een geoliede machine. De bezoekers hebben volop kunnen genieten van een dag vol muziek en dans.

Gedurende de entree in de ochtend heeft Joekskapel Hesse ut al Geheurd ervoor gezorgd dat de stemming er al vroeg in zat. Daarna werd de opening op het podium verricht door Dansgarde B Proud. Crist Coppens, een bekende onder de bezoekers, maakte er vervolgens een feestje van. En dat feestje werd voortgezet door Marjolein Heijltjes. Daarna was het de beurt aan Bjorn en Mieke. Ook Lex Uiting bracht iets uit zijn repertoire ten gehore en had na afloop alle tijd om een praatje te maken met de bezoekers.

Reserveer nu het album van Frans Bauer bij Bol.com - NRGY Music

Het feest werd helemaal compleet toen, als afsluiter, Frans Bauer op het podium verscheen. Frans heeft na zijn optreden nog volop de tijd genomen om bezoekers te woord te staan en op de foto te gaan. Fantastisch om te zien hoe hij met zijn fans omging.

Tussen de optredens verzorgde DJ Guido de muziek. Naast alle optredens was er in de hal volop ruimte voor vertier en lekkers in de vorm van een clown, een tattoo artiest, schminkers en gratis ijsjes.

Uit de reacties van de bezoekers viel op te maken dat het wederom een geslaagd Festival was. De bezoekers hebben met volle teugen genoten. Zoals een vader van een bezoeker na afloop per email aan ons liet weten: “Ik heb bij momenten vochtige ogen gekregen (van geluk 😁) bij het zien hoe de bezoekers op de dansvloer uit hun de bol gingen.”

Er zijn minder entreekaarten besteld. Daardoor is er minder horecaomzet gedraaid. Mogelijk zaten we, qua datum, te dicht bij de vakantieperiode.  Daarnaast hadden veel leveranciers hun prijzen verhoogd.

Desondanks hebben we het festival redelijk binnen de begroting weten te houden. We kunnen terugkijken op een geslaagde dag zonder incidenten.

Mede door de financiële ondersteuning van Stichting SamenLeven heeft het Winter Festival 2022 tot stand kunnen komen.

Verslag: Pierre Lavrijsen