NLDoet 2024 organisatie verwendag cliënten Activiteitencentrum groep 7 Velp (dankbetuiging)

NLDoet organisatie verwendag cliënten Activiteitencentrum groep 7 Velp.

15 maart 2024 hebben 22 mensen met ernstig meervoudige beperkingen genoten van een verwendag in Schaijk.

Voor een ieder van hen was er een vrijwilliger beschikbaar die hem of haar deze dag begeleidde.
Tussen 10.15 uur en 11.00 uur kwamen de mensen vanuit dagbesteding Velp met de, door Stichting Vrienden van Dichterbij gefinancierde, taxi naar De Phoenix. Hier stond de koffie met gebak klaar. Dus geen wachtmomenten deze dag. Hoe fijn!

Hierna gingen de mensen in groepjes op stap om winkels te bezoeken. Er werden leuke dingen gekocht en ondertussen genoot men van de verschillende geuren, verlichting en de geluiden in de winkels. Er was veel te beleven. Om 12.30 uur stond het stamppottenbuffet (gesponsord door de plaatselijke slager) klaar. Iedereen heeft zitten smullen!

Er ontstonden mooie contacten tussen de onze mensen en de vrijwilligers; er werd veel gelachen. Mooi om te zien. Na het toetje en een lekker drankje (gesponsord door plaatselijke supermarkten) ging iedereen weer het dorp in om nog wat andere winkels te bezoeken.

Rond de klok van 15.15 uur stonden de taxi’s klaar om de mensen weer terug te brengen naar Velp. Ook dit jaar was de NLdoet dag weer een GROOT succes!

Hartelijk dank aan de zeer gastvrije ondernemers van Schaijk en de vrijwilligers. Uiteraard danken wij ook het bestuur van Stichting Vrienden van Dichterbij voor het financieren van de volledige taxikosten.

Groet organisator, Cora Fleuren