Muzikaal contactmoment voor cliënten dagbesteding Het Hofke en Sneeuwheide 3-9 2023 (dankbetuiging)

Stichting Erato Muzikaal Contact organiseert sinds 2010 kleinschalige muziekoptredens met 25 professionele musici bij diverse zorgcentra in Limburg. Het doel van de stichting is om een stukje blijdschap en momenten van herkenning te creëren bij zorgafhankelijke mensen. De contacten worden door diverse, veelal muzikale, artiesten die zich nauw betrokken voelen bij de doelstelling van Erato, op gevarieerde en creatieve wijze vormgegeven. Door hun muzikale activiteit ontstaat contact en communicatie; hoe summier dit soms ook mag zijn. Contact met zorgafhankelijke mensen wiens belevingswereld vaak steeds kleiner wordt.

Muzikaal contactmoment voor cliënten dagbesteding Het Hofke.
Warmte, rust, gezelligheid, (huiselijke) sfeer en beleving, daar draait het allemaal om bij dagbesteding Het Hofke in Schijndel! Het op 19 mei 2023 aangeboden Muzikaal Contactmoment, op de locatie van dagbesteding Het Hofke, was dan ook een welkome aanvulling op het dagprogramma.

Cliënten en medewerkers zaten in een grote kring om de, door de uitvoerende artiest, klaargelegde instrumenten. Tijdens het optreden werden door de artiest allerlei geluiden ten gehore gebracht die je in de jungle tegen zou kunnen komen. Van fluitende vogels tot een naar beneden kletterende een grote waterval.

Het optreden was een mooi auditief en visueel samenspel waarbij alle cliënten werden betrokken. De artiest speelde goed in op de belevingswereld van de cliënten. De cliënten kregen alle tijd en de ruimte om de beleving te verwerken. De cliënten en medewerkers van Het Hofke hebben genoten van het, door Stichting Vrienden van Dichterbij gefinancierde, indrukwekkende muzikaal contactmoment.

Namens cliënten en medewerkers van Het Hofke hartelijk dank voor deze ervaring!
J. van der Ven

Muzikaal contactmoment voor cliënten Sneeuwheide 3-9.
Op Sneeuwheide 3-9 hebben alle bewoners ontzettend genoten van het muzikale contactmoment. Zowel de muziek, als de hond en de clown vielen in de smaak. De bewoners hebben een geweldige middag gehad!

Met vriendelijke groet,
E. de Wildt