Aanschaf hoog laag zwembadstretcher (artikel uit de Maas- en Niersbode)

Zwembadstretcher uitkomst voor bezoekende Dichterbij cliënten zwem- en beweeguurtje!

Wekelijks maken cliënten van zorginstelling Dichterbij gebruik van het zwembad in sportcentrum Pica Mare in Gennep. Bewegen in het verwarmde zwemwater is voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking een welkome ontspanning en therapie. Voor de mensen die hulp nodig hebben bij het in en uit het water gaan en bij het drijven beschikt de organisatie voortaan over een zwembadstretcher.

Namens Dichterbij en stichting Bijzonder in Beweging zijn de beweegcoaches Angela van den Heuvel en Mandy den Brok verguld met de steun. Dat blijkt elke woensdag weer als de circa veertig cliënten naar Pica Mare gebracht worden voor het zwem- en beweeguurtje. “Het bewegen in het water zorgt voor een beter welzijn van de mensen met een beperking”, zegt Angela Hendriks. “En het geeft hen vrijheid”, vult Mandy den Brok aan.Waar de ene persoon het water vrij in gaat, levert het voor de ander meer problemen op. Voor de mensen met een beperkte mobiliteit is de zwembadstretcher een uitkomst. In het ondiep bad rijdt de in hoogte verstelbare stretcher het water in. “Het is een uitkomst voor cliënt én begeleider”, zeggen de beweegcoaches, “Het is een stuk werkbaarder voor de begeleiders. We zijn erg blij dat het Sportakkoord en Stichting SamenLeven de aanschaf van dit mobiele hulpmiddel mogelijk gemaakt hebben.”