Aanschaf belevenistafel dagbesteding Kwiek Oss 2022 (dankbetuiging)

Beste bestuursleden,

Bij onze dagbesteding Kwiek in Oss komen 37 verstandelijk en lichamelijk gehandicapten in de leeftijd van 30 tot en met 85 jaar. Zij komen naar Kwiek om een fijne dag te beleven en gezellig onder de mensen te zijn. Er worden verschillende activiteiten aangeboden om de dag een mooie invulling te geven.

Dagbesteding Kwiek in Oss wilde dolgraag een belevenistafel aanschaffen. Waarom een belevenistafel? We mochten we de belevenistafel op onze locatie uitproberen. Dit was een groot succes. Het was erg mooi om te zien dat onze cliënten aan de tafel gezamenlijk een spel spelen. Ook vinden ze het leuk om samen kinderliedjes van vroeger te zingen. Dit zorgde dan weer voor leuke gesprekken en gezelligheid. Sommigen vinden het fijn om zelfstandig met de puzzels in de belevenistafel bezig te zijn.

Een echte uitdaging! Er zijn geheugenspellen, met aandacht voor taal en rekenen, op de belevenistafel te vinden. Maar Bingo is wel echt de favoriet van de cliënten! Er is voor iedereen wat te vinden in de belevenistafel. Een belevenistafel zou een enorme verrijking van het activiteitenaanbod zijn!

Dus gingen wij aan het sparen voor de aanschaf van een belevenistafel. We verkochten een aantal schilderijen die gemaakt zijn in samenwerking met onze cliënten. Ook kwamen er inkomsten middels een door ons opgezette crowdfunding binnen. Zo werd beetje bij beetje ons spaarpotje gevuld.

Helaas was dat alles nog onvoldoende. We hebben contact gezocht met stichting Vrienden van Dichterbij. Stichting Vrienden van Dichterbij heeft het bedrag dat we tekort kwamen beschikbaar gesteld voor de aanschaf van de belevenis tafel.

Samen hebben we met de aanschaf van de belevenistafel de wereld van onze cliënten een beetje groter kunnen maken.
Namens alle cliënten en collega’s dagbesteding Kwiek hartelijk dank voor jullie bijdrage!