Realisatie drietal belevingstuinen bij dagbestedingsgebouw De Boskant en Boomheide 2016 – 2017 (dankbetuiging)

Vanuit het programma “Als je het mij vraagt”, zijn er een drietal prachtige tuinen gerealiseerd in de wijk Heikant te Gennep. Een lange voorbereiding is er aan vooraf gegaan. Er moesten gelden gegenereerd worden om deze plannen te kunnen realiseren. Samen met medewerkers en verwanten zijn de plannen gemaakt.

Mevrouw Jeanne van Reijs, een bekende ontwerper van tuinen, heeft geheel belangeloos drie ontwerpen gemaakt. We wilden graag dat de tuinen onderhoudsarm zouden zijn en aansloot bij beleefwereld van de clienten van Dichterbij. Beiden is gelukt en het resultaat mag er zijn. Zo is er gewerkt met kunstgras, ronde vormen, beweeglijke grassen, en heel veel voorjaarsbollen gepland! Dit alles is gerealiseerd met enthousiaste vrijwilligers, medewerkers en een hovenier.

De tuinen zijn gelegen aan de achterzijde van het dagbestedingsgebouw De Boskant, en aan de Boomheide. Beide achtertuinen zijn samengevoegd, zo ontstond er een grote ruimte! In deze tuin is tevens een prachtig vogelverblijf gerealiseerd! De tuinen zijn gelegen in de wijk Heikant te Gennep. De stichting Samenleven is behulpzaam geweest bij het bijeenbrengen van de financiële middelen. Deze financiële middelen komen uit diverse fondsen, Dichterbij en de stichting Samenleven.

Samenwerking leidt tot prachtige belevingstuin!

Meedoen betekent voor de cliënten van dagcentrum de Boskant in Gennep dat ze heerlijk kunnen vertoeven in de nieuwe belevingstuin! Het was een grote wens van hen, van familie en van medewerkers. En die is nu in vervulling gegaan. Dankzij goede hulp. Ouders en medewerkers hebben samen met Oxalis tuinontwerpen een ontwerp gemaakt. Met geurende en wuivende planten, een rondlopend tuinpad, zitjes om te genieten én een auto! Medewerkers van Nutreco uit Boxmeer bouwden tijdens hun jaarlijkse medewerkersklusdag de auto en hielpen bij de inrichting. Hovenier Paul Elbers maakte de tuin plantklaar.

Stichting SamenLeven steunde het project financieel en haalde ook nog geld op bij drie fondsen om het project financieel mogelijk te maken. Een mooie samenwerking, een prachtig resultaat! De cliënten zijn er maar wat blij mee!

Namens verwanten en cliënten heel hartelijk dank.
Truce van den Berg projectleider en verwant.