Aanschaf interactieve vloer Twinkeling Horst 2017 (ingezonden stuk)

De interactieve vloer van OmiVista is een paar weken geleden in gebruik genomen bij Twinkeling. De cliënten leven zich er inmiddels al lekker op uit. Deze toepassing stimuleert spelenderwijs de beweging en ontwikkeling.

De OmiVista interactieve vloerprojectie werkt interactief door de projectie op de vloer te koppelen aan bewegingssensoren. Zo ontstaat een interactief veld dat reageert op bewegingen van gebruikers. Het systeem reageert op het kleinste gebaar of de geringste beweging en zorgt voor een eenvoudige communicatie met de gebruiker. Digitaal een balletje trappen? Geen probleem met een geprojecteerd voetbalveld. De bal beweegt mee op elke beweging. Over water lopen? Elke gezette stap veroorzaakt een rimpeling op exact de juiste plek. De interactieve vloer trekt gegarandeerd de aandacht van elke gebruiker van de vloer.

De aanvraag
Cliënten, begeleiders en therapeuten bij Twinkeling maakten in 2017 kennis met, deze nieuwe e-healthtoepassing, de interactieve vloer. Allen waren enthousiast over de therapeutische mogelijkheden van de vloer. Men diende, t.b.v. de aanschaf van de interactieve vloer, een aanvraag voor financiele ondersteuning in bij stichting SamenLeven.

De financiering door stichting SamenLeven
Dankzij de financiële hulp van stichting SamenLeven heeft de interactieve vloerprojectie een definitieve plek gekregen in dagbesteding en therapieën.

Auteur: bureau Communicatie