WinterZonFestival 2024 (dankbetuiging)

Op zondag 10 maart 2024 vond, mede dankzij de donatie van Stichting Vrienden van Dichterbij, in de hallen van FloraZON weer het WinterZonFestival plaats, Hiervoor willen wij u hartelijk danken. Door uw financiële ondersteuning genoten de bijna 800 bezoekers met een verstandelijke of lichamelijke beperking van een dag vol muziek en dans. En genoten hebben ze!

Bij de entree werden de gasten opgewacht door Dansgarde Sevenum met het Winterzon lied. Hierdoor zat de stemming er al in voordat ze binnen waren. Eenmaal binnen zorgde DJ Guido er voor dat het feest meteen kon beginnen. Daarna was het gedurende de hele dag de beurt aan de artiesten. Christ Coppens, een vaste waarde op het festival, verzorgde de aftrap. Daarna stond het duo Pruuf Mar op het podium. Waarna Paskal Redeker en Ut Feestteam het feestje voortzetten. Vervolgens konden de bezoekers genieten van de hoofdact Frans Duijts. En tenslotte werd de dag afgesloten door John Tana.

Naast de optredens op het hoofdpodium was er elders in de zaal de mogelijkheid voor schminken, het laten zetten van een airbrush tattoo en zorgde clown Rinaldo voor kleiner persoonlijk vermaak. Er werd volop genoten van de gratis ter beschikking gestelde ijsjes. De artiesten namen na het optreden nog ruimschoots de tijd om met de bezoekers op de foto te gaan.

Het thema dit jaar was Bewegen. G-sportteams hadden de mogelijkheid om een filmpje in te sturen en daarmee een gratis ticket te bemachtigen. De makers van het meest ludieke filmpje werden als VIP gasten ontvangen en de hele dag verwend.

De organisatie van het WinterZonFestival 2024 was in handen van de Rotary Club Horst aan de Maas en Vrienden van Winterzon. Het geheel werd ondersteund door zo’n 100 vrijwilligers.

Stichting Vrienden van Dichterbij bedankt voor deze mooie dag waarop vele blije gezichten te zien waren!

Pierre Lavrijsen
Namens bestuur Stichting Winterzon Festival